Friday, April 27, 2007

EGYPTEN - Dag 1 - Jag flyyyyger...


Nu börjar resan. Mot Afrika, mot Egypten, mot Hurghada. Det ska bli kul. 4:30 ringer väckarklockan. Usch. Tidigt. Sömnig och frusen masar jag mig upp, klär mig, stänger väskan och lämnar mitt och brödernas hotellrum för att gå till föräldrarna mina och syster som bor två rum bort. Där är det så klart full fart. Dricker lite mjölk, tar en Mer (blåbär-hallon, aldrig fel) och sen sticker vi till bilen. Flygplatsens parkeringar verkar ligga flera mil från själva terminalen så vi lämnar pappa till att hitta en parkering. några timmar senare lyfter planet från ett grått och snöigt Oslo och bär av mot... Egypt, som vår norska pilot sa. Maten på flyget är liten, äcklig och mystisk. Men vi fick ju Extra Pastilles... Efter fem timmars flygning landar vi i Hurghada (Jag har upptäckt att jag stammar när jag faller snabbt från hög höjd) och sätter oss i bussen. Efter en stund börjar vi undra om chauffören verkligen vet vart vi ska... "Har inte vi åkt förbi här tre gånger nu?" Men efter mer än en timme är vi framme vid hotellet. Och det är underbart! Blommor överallt (Ursäkta, men är vi inte mitt i öknen?) Uhm, ja, det var allt för dag 1. Kommer snart tillbaka med Dag 2.

No comments: