Friday, February 02, 2007

Bränd tunga gör ont och bränt barn luktar bränt...

Det måste vara sjuktider nu... Idag var varken Linn eller Nancy i skolan. Nancy var väl inte så konstigt, hon svimmade ju nästan igår. Redan innan lunch började jag känna hur kallsvetten smög sig på. Efter matten stack jag hem. Inget elevråd, ingen idrott och ingen Teater för mig den här fredagen. Det är tråkigt. I morgon fyller pappa 50. Då måste jag vara frisk. Vi får en massa gäster. Och jag har målat en bild till honom i kol. Den blev riktigt fin. Och den föreställde något med en mening. En väg med fotsteg på. Kol är fantastiskt! Det är lite konstigt egentligen. Brunna pinnar som man kan måla svarta streck med. Men något speciellt med är det som gör att man kan skapa underbara konstverk. Det är som en trollstav. Möjligheterna är oändliga. Och sen så är det så befriande att måla också. Nästan bättre än teater. Inte riktigt. På tal om kol. Jag lyckades göra upp eld idag. Nu ska jag bara se till att den inte slocknar, det skulle ju vara tråkigt. Visst, jag är scout, men jag är inget eldproffs för det. Och jag kan inte tio olika sätt att tända och släcka en tändsticka som Filip och Niklas. Men det spelar väl ingen roll? Sen så är min tunga alldeles bränd också. Varm choklad på timmes-rasten imorse. Den är alldeles fnasig(och knasig) och röd... Det känns som sandpapper ungefär...

//Carra med händerna svarta av sot

Dagens citat: "Man skulle baka in magen och allt så att det kom högre upp. Det borde ju funka." Emelie funderar på skönhetsråd. Frågan är var hon får allt ifrån och vad hon ska ha dem till.

No comments: