Friday, May 04, 2007

Dag 4 - När svalde jag en kaktus?


Det är väl typiskt? Här har jag varit någolunda frisk hela året, bara lite små förkylningar då och då men så kommer jag hit och ska njuta av värmen och solen och så drabbas jag av halsont. Och inte lite ont hade jag heller. Mer som om jag svalt en kaktus. Ökenhals kanske. Om det nu finns nåt som heter så. Det blev mest att ligga i skuggan hela dagen. Sen gå upp lite till vårt iskalla rum (Visst, luftkonditionering är bra, men måste vi ha minusgrader i rummet?). Just den här dagen var en sådan där det typ inte händer någonting. Fast det kan vara ganska skönt ändå. Och få se nu... Det kanske var idag... Äh, vi säger det. På kvällen mådde jag mycket bättre, tack och lov, så vi gick ut lite för att kolla i affärer och mamma skulle ha nån salva mot sina insektsbett (Jag tror det är en skarabeé som bitit henne fast de anses vara utdöda... tror jag i alla fall). Vi kolla i en juvelerarbutik också. Och efter några minuter där hade jag visst fått en egyptisk pojkvän och var på väg att bli bortgift för några kameler... Men som tur var så blev jag inte det... Då skulle nog inte Katt (som jag vet kommer läsa det här om cirka fem minuter) bli så glad. :P

No comments: