Monday, May 21, 2007

Dag 8 - Tillbaka till kylan

Idag bär det hemåt. Snyft. Jag skulle inte ha nåt emot att stanna en vecka till. En sista frukost innan bussen till flygplatsen går. Att se hotellet för sista gången är ganska sorgligt faktiskt. Fast det ska ju faktiskt bli skönt att komma hem också. Speciellt till datorn.

Flygplatsen ser verkligen ut som ett cirkustält. Och den är inte särskilt modern. Typ inga datorer och så... Men säkerheten däremot är på topp. Vakter överallt och man går igenom bagaget typ fem gånger innan man äntligen är ombord på flygplanet. Det står Mr på min biljett... *fniss* Jag är ganska säker på att jag inte är en mister... Snarare en miss. Vilken miss! :look I alla fall. Vi hamnade vid vingen >.< Men en kul sak med vingen (som bevisar min teori om att det faktiskt finns flygstolar på vingarna) är att att det står "Do not walk outside this area". Jag skulle då inte vilja ha min plats där om man kan ramla av om man inte följer instruktionerna... :look Till Oslo kom vi nån gång på kvällen... Kommer inte ihåg när. Och sen väntade den lååånga vägen hem. Varför kunde vi inte använda spöktranferens istället? Skulle gått mycket fortare ju. Men men, då hade vi ju inte kunnat stanna i Arvika eller Sunne eller Säffle eller var det nu va och äta... Johanna är seg. Om ni nu inte visste det redan. Hon fick sin korv först av alla typ och kom till bilen sist... Hon är über seg. Snart hemma i alla fall... Känslan när man ser statoilrondellen är obeskrivlig. Äntligen! Hem ljuva hem! Jag tuppade av direkt när jag la mig i min underbara säng. Då var klockan 2 eller nåt sånt. 7 timmar senare var jag i skolan... Kunde gott fått ledigt hela dagen men det tyckte inte mamma. Bara för att hon fick vara ledig. Hmpf!
Hej hopp! Det var allt för den resan!

Ha det bra!
Spirry/Carra/Caroline/Carro/Lin/Whatever

No comments: