Friday, May 04, 2007

Dag 5 - Orangejuice please!


Apelsinjuice är gott. I alla fall hotellets. Inte den äckliga sörjan vi får till frukost, men den man kan beställa. Den har jag blivit halvt beroende av tror jag. Och så här i efterhand saknar jag den faktiskt. Nåt annat som är gott är bananglassen här. Mango däremot är äckligt. Yuck! Det smakar liksom.. Mango. Och mango är inte så gott som man tror. Jag får jämt för mig att jag gillar mango. Fast det gör jag nog inte. I alla fall inte mango-glass. Chokladglassen är ganska god. Och kokos. Varför skriver jag om glass? Ingen anning. Egentligen tänkte jag berätta om maten på hotellet. Och varför gör jag det istället för att berätta vad som hänt idag? Jo, just av den anledningen att det inte hände någonting idag. Så, då vet ni det. Nu åter till maten. Jag har ätit kyckling varje dag tror jag. Det är nästan det enda vi får. Och en massa konstiga saker förstås. Därför äter man inte stora mängder precis. Däremot efterrättsbordet kan man hugga in på. Även om det mest är konstiga, inte så goda, saker där också. En massa puddingar och gelégrejer... Och så Tårtan. Tårtan med stort T. Den här tårtan är ingen vanlig tårta. Den är nämligen enorm. Den stora gåtan för oss är: Hur får de in den i ugnen? Den är nämligen över en meter rakt över! Tänk vilken stor form de måste ha! Och olika sorts tårta är det varje dag också. Ska nog ta och lägga in en bild på tårtan. Även om det inte syns hur enorm den är på bilden. Men ändå. Nu vet ni hur maten är på det här stället. Nästa rese-inlägg är betydligt mycket roligare än det här. För då är det dags att utforska Röda Havet!
Ciao!


Tårtan:

No comments: