Saturday, May 05, 2007

Dag 7 - Panik!



Sista dagen. Och jag är inte alls brun! Nu blir det sista minuten grillning. Så lite solkräm på som möjligt och ligga i solen hela dagen. Som tur var så var det inte så varmt. Annars skulle jag väl blivit kokt. Men nu blev jag inte kokt. Istället kände jag efter några timmar hur det började bränna på benet. Sen det andra benet. Sen fötterna. Det var nog bäst att smeta på lite mer solskydd.. Fast det var nog som mamma sa tidigare. När man väl blivit bränd är det försent. Det sved ordentligt på benen. Och på kvällen kunde jag knappt gå med skor på mig. Så ont gjorde det på fötterna. Men jag överlever nog. Brunare blev jag i alla fall. Annars skulle det varit ganska bortslösat. Imorron åker vi hem. Jag skulle inte ha något emot att stanna en vecka till. Så lockande känns det inte att åka hem till nordpolen. Även om det kommer vara ganska varmt i Sverige när jag kommer hem... Men man saknar en hel del. Som riktig mat, mjölk. Och datorn. Folket i skolan saknar jag inte särskilt mycket.

Tack och Hej!

No comments: