Saturday, May 05, 2007

Dag 6 - Blubb


Stora premiärdagen idag! Idag ska jag, Caroline Warnqvist, snorkla, för första gången. Uhm, det kanske inte är så häftigt? Jag hoppas att jag ser något bara. Vi klev ombord på båten någon gång på morgonen, jag kommer inte ihåg tiden, och fann oss på en båt med en massa tyskar. Jippi! Inte. Jag snackar inte tyska. Vi ignorerade dem nog ganska bra på hela resan tror jag. Efter ett besök på en strand och så så var det äntligen dags! Iih! Snorkling. När man inte fick in vatten i cyklopet och så så var det faktiskt riktigt häftigt. Jag såg en hel del fiskar. Efter det jagade vi delfiner. Vi såg flera stycken. Coolt! Jag har sett riktiga delfiner, vilda! Fast efter en timme typ blev det ganska tråkigt. Men vi åkte vidare. För mer snorkling. Det här stället tyckte jag var det häftigaste. En massa fina fiskar (Jag blev nästan fast i ett fiskstimm) och fina koraller i alla möjliga färger. Men tiden går fort när man har roligt och vi var tvungna att gå upp igen för lite mat innan vi skulle till sista stället. Det stället var inte så dumt heller. Guiden drog omkring på oss och visade en massa fina och häftiga saker. Till exempel såg jag minst tre stora musslor. Pappa som var kvar på båten fick se en jättesköldpadda. Lite orättvist, men vi fick ju se en hel del saker också. Jag vill snorkla igen! Dagen gick alldeles för fort.
Blubb!

No comments: